Wisdom of Life

Alimentaţia în SM

Un stil de viaţă sănătos are la bază o nutriţie sănătoasă şi echilibrată. Atât pentru pacienţii cu SM, cât şi pentru oricine îşi doreşte o viaţă sănătoasă, este esenţială o dietă bogată în alimente pline de vitamine, minerale şi alţi nutrienţi de care are nevoie corpul fiecăruia.
Alimentaţia, împreună cu mişcarea fizică şi meditaţia (eliberarea stresului şi încărcarea pozitivă) contribuie la îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor afectate de SM.

Nevoile nutriţionale ale unui pacient cu SM
Fiecare aliment are aportul său propriu de nutrienţi, la fel cum fiecare persoană are nevoi personalizate în materie de vitamine şi minerale. Studii efectuate pe diverse grupuri de pacienţi cu SM au dezvăluit atât lipsuri comune pentru majoritatea acestora, cât şi nevoi alimentare ce pot îmbunătăţi simptomele bolii.

Printre teoriile care stau la baza cauzei sclerozei multiple se numără şi lipsa vitaminei D, datorită răspândirii georgrafice a bolii în zonele nordice, mai puţin expuse soarelui, în special în lunile de iarnă. Astfel, o expunere solară mai mare, precum şi o dietă bogată în alimente ce conţin vitamina D (somon, cuiperci şi gălbenuş de ou) pot preveni declanşarea bolii.

Alimentaţia celor cu SM trebuie bazată în primul rând pe fructe şi legume. Acestea sunt cele mai bune surse de vitamine şi anitoxidanţi şi este de preferat să fie consumate proaspete, neprocesate termic. Fructele şi legumele cât mai inchise la culoare (afinele, sfecla roşie, spanacul), precum şi usturoiul, au proprietăţi antioxidante, ciupercile conţin vitamina D, iar dovleacul omega 6. În completare sunt recomandate cerealele, seminţele, ghimbirul şi turmenicul (pentru proprietăţile anti-inflamatorii), mierea şi drojdia de bere uscată (pentru aportul lor de vitamine B)

Acizii graşi omega 3 sunt esenţiali pentru funcţiile neuronale, susţinând buna funcţionare a tecilor de mielină ce învelesc neuronii. Alimente bogate în omega 3, precum peştele, avocado, nucile şi seminţele de in şi cânepă sunt importante în alimentaţia unei persoane cu SM.

În plus, trebuie evitat consumul excesiv de alimente procesate, sare, zahar şi grasimi saturate, precum şi de suplimente nutritive menite să stimuleze sistemul imunitar, scleroza multiplă fiind o boală autoimună.


Diete propuse pentru SM

Nutriţioniţi şi oameni de ştiinţă au propus de-a lungul timpului diverse diete special create pentru pacienţii cu SM, unele mai mult sau mai puţin restrictive decât altele.

Printre cele mai populare diete la nivel internaţional se regăseşte dieta Swank. Propusă de doctorul cu acelaşi nume, această dietă porneşte de la analiza şi concluziile doctorului Swank, care a constatat faptul că incidenţa SM este mai mare în cazul persoanelor ce consumă grăsimi saturate, în special lactate, şi este mai scăzută în cazul celor ce consumă multe grasimi nesaturate, în special peşte.
Mai multe detalii despre această dietă: dieta Swank

Dieta Evers, a doctorului german cu acelasi nume, se bazeză pe o nutriţie paleolitică, cu alimente neprocesate termic şi fără produse animale, fiind mai restrictivă decât dieta Swank.

Alimentaţia sănătoasă este esenţială pentru un stil de viaţă sănătos, dar trebuie reţinut faptul că nicio dietă, supliment nutrivitv sau un singur aliment minune nu au demonstrat că ar putea vindeca scleroza multiplă.


Fatal error: Class 'Codebird' not found in /home/r31539caut/public_html/centrulsmile.ro/wp-content/themes/wisdom/includes/fw_widgets.php on line 585